Regulacja Traków dla lepszej kontroli

Ciasne trucki wymagają większej siły do skrętu, podczas gdy luźne trucki skręcają łatwiej. Biorąc pod uwagę, jak ważna jest szczelność trucków dla kontroli i czucia deskorolki, poświęciliśmy temu tematowi cały ten przewodnik. Dowiesz się, jak wyregulować ciasność trucków deskorolki i dlaczego warto to zrobić.
Jak wyregulować trucki do deskorolki
- Zlokalizuj nakrętkę sworznia zwrotnicy.
- Użyj skate toola, klucza nastawnego lub klucza płaskiego.
- Dokręć zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby zapewnić stabilność.
- Poluzuj w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aby ułatwić obracanie.
Wskazówka: Traki można dokręcać bez skate toola za pomocą klucza nastawnego. Skate tool jest poręczny do noszenia przy sobie i jest rozwiązaniem typu "wszystko w jednym", które powinieneś poważnie rozważyć jako dodatek przy następnym zakupie sprzętu.
Kiedy dokręcić lub poluzować trucki do deskorolki?
Dokręć trak, jeśli:
- odczuwasz wheelbite podczas skrętów
- Deska zaczyna się trząść przy dużych prędkościach
- Chcesz uzyskać bardziej spójny pop
Poluzuj trucki, jeśli:
- Musisz unieść przednie koła, aby skręcić
- Chcesz ostrzejszych skrętów lub swobodniejszego ruchu
- Carving wydaje się ograniczony
Wheel Bite
Wheelbite ma miejsce, gdy blat dotyka kół podczas skrętów. Może to sprawić, że deska zniknie spod twoich stóp w mgnieniu oka. Bam!
→ Poprzez dokręcenie traków można zmniejszyć ryzyko wheelbite.
Jeśli nie chcesz ograniczać swojej zwinności poprzez dokręcanie traków, risery również mogą rozwiązać problem z wheelbite. Należy jednak pamiętać, że risery zmieniają geometrię konfiguracji. Prowadzi to do bardziej stromego kąta pop. Im bardziej stromy kąt, tym więcej wysiłku trzeba włożyć w prawidłowy pop; jeśli masz krótkie nogi, może to być jeszcze bardziej problematyczne. Możesz także rozważyć zmianę kółek na mniejsze.
Gdy coś się chwieje przy dużych prędkościach: "Speed Wobbles"
Przy dużych prędkościach możesz doświadczyć chybotania. Może to spowodować utratę kontroli nad wszystkim.
→ Dokręcenie traków pomoże ci zachować kontrolę przy dużych prędkościach.
Spójność popu
Luźne Traki wymagają więcej umiejętności do kontrolowania.
→ Jeśli masz trudności z uzyskaniem spójnego popu podczas wykonywania trików, spróbuj obrócić nakrętkę sworznia królewskiego nieco zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby je dokręcić.
Stara, zużyta deskorolka będzie naturalnie mniej skoczna, a dokręcenie trucków nie przywróci jej popu. A jeśli bardziej lubisz rock niż pop... wow!
Sterowanie bez podnoszenia przednich kółek
Wielu początkujących nie opanowało jeszcze sterowania poprzez przechylanie blatu w kierunku, w którym chcą jechać. Zamiast tego mają tendencję do podnoszenia przednich kół, aby zainicjować skręt. Ta metoda jest generalnie mniej płynna, mniej wydajna i trudniejsza do kontrolowania, co czyni ją niepraktyczną w większości sytuacji.
Zazwyczaj młodsi skaterzy ważą mniej niż bardziej doświadczeni i dorośli deskorolkarze, co utrudnia wywieranie wystarczającego nacisku na Trak w celu prawidłowego skrętu. W rezultacie mogą polegać na podnoszeniu przednich kółek.
→ Obrócenie nakrętek sworznia zwrotnicy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara może ułatwić skręcanie. Pozwoli to na ostrzejsze skręty i swobodniejszy ruch bez podnoszenia przednich kół.
Dokręcenie tracka do deskorolki zależy od osobistych preferencji
Istnieje wiele zmiennych, jeśli chodzi o regulację trucków do deskorolki. Jadąc ciaśniej, zyskujesz kontrolę, ale tracisz zwinność i odwrotnie. Może być konieczne kilkukrotne wyregulowanie traków w tę i z powrotem, zanim znajdziesz najlepsze miejsce.
→ Jeśli dokręcałeś i poluzowywałeś swoje trucki bez znalezienia idealnego ustawienia, spróbuj wybrać ustawienie, które wydaje się mniej więcej prawidłowe i zamiast tego skup się na jeździe. Zanim się obejrzysz, być może już się do niego przyzwyczaiłeś!
Wymień tuleje, jeśli popadasz w skrajności
Na czułość deskorolki wpływają również tuleje. Występują one w różnych twardościach i kształtach - wymiana tulei na inny model może pomóc w znalezieniu idealnej równowagi między luzem a ciasnotą.
- Twardsze tuleje = ciaśniejsze, sztywniejsze Traki.
- Bardziej miękkie tuleje = luźniejsze, bardziej responsywne Traki.
Twardość tulei jest mierzona w skali durometru, podobnie jak w przypadku kółek do deskorolki - im twardsza guma, tym wyższa wartość durometru.
→ Jeśli musiałeś dokręcić nakrętkę sworznia zwrotnicy tak mocno, że podkładka zaczęła wyginać się we wklęsły kształt i/lub zużyła się w górnej tulei, zmiana na twardsze tuleje może zwiększyć stabilność i responsywność, których potrzebujesz.
→ Jeśli szukasz bardziej miękkiego, płynnego wyczucia i już maksymalnie poluzowałeś nakrętkę sworznia zwrotnicy, spróbuj użyć bardziej miękkich tulei.