MENU
×

Race BMX Korby

Mechanizm korbowy BMX freestyle musi dużo znieść

Korbowa BMX jest ważnym elementem BMX freestyle'owego, pomaga przełożyć siłę nóg zawodnika na zębatkę. Mechanizm korbowy w BMX freestyle'owym zazwyczaj jest cięższy i bardziej wytrzymały w porównaniu do mechanizmu korbowego, stosowanego w BMX wyścigowych.

Co wybrać - mechanizm korbowy 1-częściowy, 2-częściowy czy 3-częściowy?

Istnieją trzy główne typy korb do BMX freestyle'owego.

1-częściowy mechanizm korbowy mocowany jest przy pomocy łożysk, jako że jest 1-częściowy, nie używa się w nim śrub.

2-częściowy jest najprostszy do dokręcenia, posiada tylko jedną śrubę. Ponadto, jest to najlżejszy typ, gdyż wał korbowy jest często pusty. 2-częściowe mechanizmy korbowe często posiadają bardzo smukły design.

3-częściowy jest często trochę cięższy od 2-częściowego mechanizmu, lecz jednocześnie może być solidniejszy, gdyż nie jest spawany jak modele 2-częściowe. Mechanizm 3-częściowy jest często trochę szerszy.

Design 3-częściowy jest dla osób, które chcą więcej przestrzeni na stopy na korbie.

Upewnij się, że mechanizm korbowy, jaki chcesz kupić, jest kompatybilny z pedałami. Jeśli masz jakieś wątpliwości w tym temacie, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta.

Długość ma znaczenie

Wielu zawodników myśli, że ramię korby do roweru BMX może mieć tylko jeden rozmiar - taki jak w ich rowerze. Prawda jest taka, że możesz znaleźć korby w różnych rozmiarach. Wydaje się, że standardem w BMX freestyle'owym jest ramię korby o długości 175 mm, lecz wybór krótszego ramienia może dać Ci kilka korzyści.

Jeśli masz krótszy tylny widelec, to potrzebujesz krótszego ramienia korby, aby uniknąć uderzania korby o pegi. Krótsze ramię korby oznacza również mniejszy dystans pomiędzy stopami, co sprawia, że wykonywanie trików jak bunny hops i 180 stopni jest łatwiejsze. Oczywiście, mniejsze ramię korby oznacza mniej stali i łatwiejszy w użytkowaniu rower BMX. Może to tylko kilka gramów, lecz w świecie BMX freestyle'owych waga jest praktycznie religią.

';