×
MENU

Deski Bodyboard

  Filtr
Kolory
Marki
Długość
Waga Użytkownika
Umiejętności

Warto wiedzieć

Bodyboard dla każdego

Bodyboarding wywodzi się ze starożytnego sposobu ujeżdżania fal / surfowania na brzuchu bez jakiegokolwiek sprzętu. Bodyboard różni się od standardowej deski do surfowania na stojąco, bo nie ma płetw brzusznych.

Istnieje kilka różnych sposobów pływania na bodyboardzie. Pozycja wyprostowana, na kolanie i stojąca. Najpopularniejsza jest wyprostowana, bo umożliwia wykonywanie wielu trików, których nie zrobisz na stojącym surfboardzie. Ponieważ bodyboard nie ma finów, które dają stabilność, już samo utrzymanie bodyboardu na poprawnym kursie stanowi wyzwanie. Z drugiej strony brak płetw umożliwia robienie nowych trików, na przykład 360.

Wybierając odpowiednią deskę powinieneś zmierzyć odległość od podłogi do pępka. Nose bodyboardu powinien kończyć się w granicach góry biodra i pępka. Jeśli jesteś cięższy lub surfujesz po mniejszych falach, powinieneś znaleźć deskę, która utrzyma Cię na wodzie. Nie popełnij powszechnego błędu i nie kup dłuższej deski, aby lepiej unosić się na wodzie. Zamiast tego wybierz szerszy bodyboard o odrobinę szerszym tailu i/lub grubszym rdzeniu.

Deska bodyboard zawsze powinna być płaska

Upewnij się, że Twoja deska jest płaska. Połóż ją na krawędzi i spójrz w dół na rail, który powinien być ładny i płaski. Deski z dużym rockerem utrudniają łapanie fal, bo odpychają wodę i są wolniejsze. Potrzebujesz rockera do zwrotów, ale musisz być w stanie wcisnąć go w deskę podczas jazdy. Nauczysz się tego manewru z łatwością, ale jego doskonalenie jest już trudniejsze.