MENU
×

Systemy kompresji hulajnogi wyczynowej

  Filtr
Marki
Rodzaj kompresji
Wewnętrzna średnica obejmy
Wewnętrzna średnica kierownicy
Starnut
Poprzednia
Następna
Strona 1 z 2

Czemu system kompresji jest ważny?

Znajdziesz tutaj zestawy do systemu kompresji w hulajnodze, śruby, zamienniki.

System kompresji to praktycznie punkt, w którym w hulajnodze zbiegają się kierownica, widelec i deck. Systemy kompresji są wymagane, gdy używasz widelca bezgwintowego. Profesjonalny system kompresji jest niezbędny, gdy budujesz hulajnogę według własnego projektu.

Wybierając system kompresji musisz mieć na uwadze kompatybilność z widelcem i kierownicą, jak również osobiste preferencje i styl jazdy.

Jaki system kompresji wybrać?

Jednym z najczęstszych pytań jest jaki system kompresji do hulajnogi wybrać?

Wszystkie systemy kompresji mają swoje zalety i wady. Postaramy się podsumować plusy i minusy różnych rodzajów systemów kompresji do hulajnogi. Mamy nadzieję, że po przeczytaniu będziesz w stanie z dużym komfortem wybrać swój kolejny system kompresji w hulajnodze.

Aby dowiedzieć się więcej o technicznej stronie systemu kompresji, sprawdź ten poradnik montażu z filmami, poradniki krok po kroku oraz analiza różnych części składowych systemów kompresji.

SYSTEM KOMPRESJI HIC

HIC to skrót od Hidden Integrated Compression. HIC był pierwszym systemem kompresji na rynku, działa naprawdę sprawnie. HIC posiada rurę sterową w regularnym rozmiarze, z nakładką kompresji i śrubą, która łączy się z widelcem. Tak jak sugeruje nazwa, system kompresji HIC jest zintegrowany i schowany. System HIC został stworzony przez firmę RAD Scooter Parts.

Zalety: Nie tak drogi w porównaniu z innymi systemami, całkiem prosty w montażu i instalacji.

Wady: Nie jest odpowiedni do aluminiowych lub standardowych kierownic, ponadto wymaga wycięcia w kierownicy, aby móc połączyć kierownicę z widelcem. Wycięcia te mają tendencję do wyginania, a nawet pękania przy ostrej jeździe.

SYSTEM KOMPRESJI SCS

SCS to skrót od Standard Compression System. SCS to bardzo popularny system kompresji, produkowany przez prawie wszystkie firmy tworzące hulajnogi. System kompresji SCS jest nieskomplikowany w porównaniu do innych.

System SCS posiada cztery śruby. Dwie do zabezpieczenia kierownicy i dwie do zabezpieczenia widelca.

Ten system kompresji nie jest kompatybilny z kierownicami z nacięciem, chyba że posiadasz odpowiedni adapter (przejściówkę).

Zalety: Bardzo wytrzymały i najmocniejszy system kompresji, dostępny na rynku. Ponadto, zapewnia hulajnodze świetny wygląd. Nacięcie nie jest wymagane, dzięki czemu istnieje mniejsze prawdopodobieństwo wygięcia kierownicy.

Wady: Najcięższy system kompresji na rynku, również pod względem ceny. Możliwe, że będziesz potrzebował podkładek, aby prawidłowo zainstalować.

ICS (ICS10)

ICS to skrót od Inverted Compression System. Jest to stary system kompresji, stosowany kiedyś w rowerach BMX. Nazwa Inverted Compression System pochodzi od śruby, która wchodzi pionowo w widelec i łączy się z nakrętką gwiaździstą, zainstalowaną w kierownicy. System kompresji ICS jest tylko kompatybilny z kierownicami w standardowym rozmiarze, z rozcięciem. ICS jest bardzo lekki, może być używany z kierownicami stalowymi oraz aluminiowymi.

Firma Ethic zaprojektowała rozszerzenie systemu ICS, ICS10. Różnica między nimi jest taka, że ICS10 wyposażony jest w 10 mm śrubę i nakrętkę, dzięki czemu cały system jest bardziej wytrzymały. Aby używać systemu kompresji ICS10, musisz się upewnić, że widelec pasuje do większej śruby.

Zalety: ICS to dobry system, gdy chcesz wejść na rynek bezgwintowych widelców, nie rozbijając banku. Jest to bardzo lekki system kompresji.

Wady: Nakrętka gwiaździsta nie jest najwytrzymalsza i wygina się przy intensywnej jeździe. Kierownica musi posiadać wycięcie, co osłabia cały zestaw. System ICS może sprawiać trochę problemów przy montażu, możesz potrzebować 11-calowego klucza imbusowego.

IHC

Internal Hidden Compression został zaprojektowany przez firmy Blunt/Envy Scooters, jest to lżejsza wersja HIC. W przeciwieństwie do większości systemów kompresji, IHC jest wbudowany w widelec, czyli jeden mniej element do montażu.

System IHC jest kompatybilny z aluminiowymi kierownicami z zaciskiem oversized oraz standardowymi kierownicami stalowymi z zaciskiem w normalnym rozmiarze.

Zalety: IHC to mocny i wytrzymały system kompresji z głębokim łebkiem imbusowym śruby, dzięki czemu istnieje mniejsze ryzyko jej uszkodzenia.

Wady: Widelce są nieznacznie cięższe od standardowych ze względu na wbudowany system kompresji, lecz wciąż lżejsze od stalowych kierownic oversize, używanych z systemem HIC. Kierownica musi posiadać wycięcie, aby móc zapiąć zacisk.

';