MENU
×

Race BMX Ster

  Filtr
Kolory
Marki
Rodzaj steru
Starnut
Śruby

Ster BMX to coś więcej niż tylko łożyska

Aby bezproblemowo skręcać kierownicę roweru wyścigowego BMX, potrzebny jest ster BMX. Ster BMX składa się z łożysk, c-ring oraz top cap. W niektórych wypadkach dołączone są podkładki do steru. Będzie to określone w opisie produktu. Niektóre rowery i ramy z rynku wtórnego posiadają zintegrowane stery, które zmniejszają wagę całego zestawu.

Łożyska z pierścieniem uszczelniającym czy łożyska zamknięte - co wybrać?

Najważniejszym elementem steru BMX są łożyska. Stery zazwyczaj wyposażone są w łożyska z pierścieniem uszczelniającym lub łożyska zamknięte. Główną różnicą między nimi jest to, że łożyska z uszczelnieniem nie można otworzyć do czyszczenia, lecz jako że wyposażone są one w pierścień uszczelniający, to zazwyczaj i tak nie ma potrzeby ich czyszczenia.

Zamknięte łożyska można otwierać do czyszczenia przez usunięcie gumowych osłon.

Nasmaruj swoje nowe stery BMX

Wymieniając stery w rowerze BMX, zalecamy nasmarowanie nowych części. Dzięki temu czyszczenie i wymiana będzie łatwiejsza następnym razem. Smar jest jeszcze ważniejszy, gdy w zestawie używasz zamkniętych łożysk, przy których potrzebujesz łatwego otwierania steru do czyszczenia lub wymiany łożysk.

Zwróć uwagę na dokręcenie

Zalecamy dokręcenie steru raz na jakiś czas. Luźny ster to częsta przypadłość, lecz łatwo można to naprawić. Potrzebne narzędzia mogą się różnić w zależności od wspornika i steru, lecz najczęściej jest to klucz imbusowy 6 mm.

Rozpocznij od poluzowania śrub po obu stronach wspornika. Wspornik powinien teraz luźno się obracać. Następnie dokręć śrubę systemu kompresji. Poruszaj kierownicą w przód i tył, aby sprawdzić, czy nie ma luzów. Gdy nie ma już luzów, dokręć śruby wspornika i jesteś gotowy do jazdy.

Uważaj, by nie dokręcić za mocno steru - musi się on bezproblemowo obracać.

';